Девическое смирение

Между другими добродетелми, которыя честную даму, или девицу украшают и от них требуются, есть смирение, началнейшая и главнейшая добродетель, которая весма много в себе содержит. И того не доволно, что токмо в простом одеянии ходить, и главу наклонять, и наружными поступками смиренна себе являть, сладкия слова испущать, сего еще гораздо не доволно, но имеет сердце человеческое Бога знать, любить, и боятися. По том должно свои собственныя слабости, немощи, и несовершенство признавать. Итого для пред Богом себя смирять, и ближняго своего болши себя почитать. Никого не уничижать, себя ни для какого дарования невозвышать, но каждому в том служит, охотну и готову быть: яко и Павел святый к филипписием на поминая во второй главе пишет: смирением почитайте между собою друг друга превыше себе. Писание свидетелствует во многих местах, что воля Божия есть, дабы каждый себя пред ним смирил, и cиe есть праведно, ибо Он есть наш сотворитель, мы же тварь его. Он есть Отец наш, мы же чада его. Пророк Михей в главе 6 глаголет: смиряй себе пред Богом. Такожде и Петр святый пишет: должна мы силной руке Божией покорятися. Еще же Иаков в 4 главе повелевает да смирим себя пред Богом. По таким доказателствам доволно ясно, что Бог сей добродетели требует, и ему оная благоугодна. И кто той подражает, оный имеет богатого благословения от Бога ожидати, якоже святое писание исполнено такими обетованиями. Иоанн глаголет во главе 22: смиряяйся, от Бога вознесется, и воистину npизиpaeт Бог с небеси на смиренных, яко псалом 113 свидетелствует. Также, и Сирах во главе 3 глаголет: творит Господь велия во смиренных. И Пресвятая Богородица у Луки ва главе 1 воспевает, Бог низложи силныя со престол, и вознесе смиренныя. В томже намерении и Cиpax в 10 главе пишет: довлеет гордых искоренити до конца, и да насадит Бог смиренных вместо их. Господь Иисус Xpистос во главе 22 от Матфея глоголет: смиряяйся вознесется. Кто смиренную жену имеет, оный приобрел coкpoвище выше всякого богатства. Где сия добродетель, тамо и премудрость, яко Соломон во главе 11 глаголет: премудрость обретается усмиренных. Тако и Птоломей пишет, что смиреннее человек, то премудрее. Святый Петр во главе 5 перваго послания пишет: да даст Бог смиреннующим милость, тем разумевается телесная и душевная, (и восхитит их от праху земнаго) и возвысит их Господь Бог во время свое. Того ради глаголет Соломон в притчах во главе 29. Смиренныя почтены будут, понеже оныя достойную честь воздают Богу, и во страсе Его пребывают. Того ради взаимно оных почтить обещает, и хотение исполнит, а наипаче молитву их услышит, яко xpaбрая Юдиф в молении своем рече: никогда благоугодны явишася тебе гордии, но всегда тебе смиренных, и уничиженных молитва благоугодна. Таким же образом и Сирах глаголет: смиренных молитва проницает облака, такожде и Григорий пишет: Создатель наш имеет велия недра любве и милосердия, в которыя объемлет наш плачь. БогЪ, Ангели , и человецы милостивы суть к cмиренным людем, во псалме 113 поем, Кто есть, яко Господь Бог наш, седяй во славе высоце, и призираяй на смиренных в небеси, и на земли. Богородица воспела, Яко призре БогЪ на смирение ея. Златоуст пишет, несть Богу приятнее, кроме когда кто себя менши всех других почитает. Яко и приклады свидетельствуют о Иоанне, Павле, о Сотниже, в Капернауме, и протчих. Гиероним написал: несть нам человекам, и Богу приятнее, кроме когда кто в житии своем заслуженна себя явит, и будучи высоким, смирением себя умалит. Ежели кто хощет гнев Божий, и прещение его укротити, и чистым покаянием Крест его понести, таковый имеет во первых cмирением себе унизить, яко блудный Сын, от Луки во главе 15 свидетельствует. Читаем в 7 главе, Иисуса Навина, и в 3 главе Ионы, также и во многих местах старого завета, что тогда во знаке смирения своего облекались во вретище, и посыпаху пепелом главы своя, постишася и молилися, и тако смирением Божией милости искали, и чрез Xристa получили.
Где смирение есть в сердце, тамо и церковь Святаго Духа. Яко Ориген написал: ежели себя не смириш, то и благодати Святаго Духа не получиш, которой источники своя в такия основания изпущает: Тако и Августин написал: что высоко, то изсохнет, а что низко, то исполнено будет. И чудна дела твоя Господи, горы и вершины их ближе суть к солнцу, нежели долины между горами. Однакож солнце жарчае в долинах, нежели в высоте, для того что должны исполнены долгостми и теплотою, того ради растут древеса, и травы, хлебы, и всякия плоды в долинах лучше и совершеннее, нежели на горах. Подобно тому имеют смиренныя сердца теплоту и мокроту Святаго Духа, того ради пpинeceт плод свой во время свое, и будет яко древо насажденное при исходищих вод, яко псаломник во 1 псалме поет. Кроме того превосходит смирение во всех вещах, и похваляется от всех. Возми две штуки золота, одну добраго, а другую плохова, доброе перевесит на весах, и угодно бывает господину своему. Древо имеющее на ветвях своих добрыя плоды, оныя тягнут, и уклоняются в низ. Ежели кто похощет сосуд почерпсти воды, оной должен наклонитися. Всякия травы толченыя, и всякое корение тертое бывают силняе духом. И подобно как малыя рыбы с трудностию сетью и неводом уловлены бывают, так и смиренных с трудностию может сатана сетью уловить, того ради повествуют в двух прикладах, о двух пустынниках.
О некоем Макарии пишет, яко ходящу ему при потоке, стретеся с ним враг человеческого роду, с великою косою, грозяй его оною разсещи в части. Он же приступи к нему ближе не бояся, но той не можаше пустыннику ничего вредити, токмо вопия: О человече человече! побеждаеши меня смирениемЪ своим, которым ты, и живот свой от меня ныне спасаеш.
Такожде читаем о некоем пустыннике Антонии, яко веде оной во сне, что весь свет исплетен сетию. Такому видению удивися оной, с рыданием возопи, О всесильный Боже! Кто может избежати сетей cих! и се ему глас бысть, кто смиренного сердца обрящется, оный спасен быть может от сетей сих.
И тако, кто хотяй пpичacтником быти Царствию Божию, и внити во врата небесная, оной да удалится от всякия гордости, понеже Бог гордость иногда с небес в месте с сатанинским князем испровергнул, и вовеки оных паки в прежнее место не впустит.
И яко прехвалныя врата града Иеросалима, не допустили цесаря Гераклиа, с великою славою внити, явися ему Ангел, глаголя, егда Царь Небесный во врата сия вниде, сотвори оной вход свой во смирении, без всякия славы. Тогда принужден Гераклия все свое тщеславие отложити, егда хотя во врата внити. Коими паче не возможно будет во врата горняго оного Небеснаго Иеросалима беэ смирения внити. Некий Гишпанский Отрок праведно написал: ежели кто хощет в Небеси во дворится, оный сердцем своим, и деянием да смирится. От Бога, гордыня наказана бывает, и адския муки не избегает.
Златоуст написал: кто желает в небе первый быти, оный да будет на земли последний. Тако согласуется изидорий глаголя: являяйся мал воочию людей, оный явится велик во очесах Божиих.
Еще же и Августин написал: творите подобно Ангелом, а не гордитес. Ибо гордость обращает ангела диаволом.
Того ради Нил свидетелствует, яко блажен человек, егоже жизнь высока, а Дух смирен.
Такожде глаголет кесарий во втором своем увещании: благословенна душа от Бога, еяже смирением гордость посрамлена бывает, еяже терпение, ближняго гнев погашает, еяже послунием других леность наказуется, еяже теплота инаго тела не искусство ободряет.
К томуж смиренныя великую пользу имеют. Ибо неимеют оныя жестокого падения опасатися. Кто не высоко подымается, оный не высоко и падает. Овидий пишет, с высоты, высоко и падают. Святый Августин глаголет: кто на земли сидит, оный не может ни како пасти.
Цесарь Фридрих третий, обычайно говаривал: громовыя стрелы розбивают высокая башни, а низкия хижины минуют.
Гордыя не могут пробыть без наказания, смиренныя не останутся без награждения.
Того ради величайший Cтиxoтворец в нынешнем времяни гласит: смирися, Господь бо гордыни не оставит без отмщения. Господь благословит смиренныя сердца, и прокленет гордых.
В древних церковных отцев книгах, многия имянования о похвале добродетели сея обретаются. Оныя бо имянуют тое матерью, содержительницею, и хранителницею протчих добродотелей.
Киприян пишет: смирение всегда было непоколебимый столп святых.
Григорий пишет: смирение есть начало и источник добродетелей. Онже паки глаголет: кто без смирения собирает добродетели, оный подобен яко прах пред лицем ветра. Еще же оный пишет: все что ни делано потеряно, ежели не во смирении совершено будет.
Сему согласуется Златоуст глаголя: тако превосходит смирение похвалу прочих добродетелей, что ежели оной при том не будет, протчия все ни во что.
Августин так же разсуждает, егда пишет, разве что смирение всему. Что мы добра деем, предходит, предстоит, и провождает, а наипаче, ежели возрадуемся сделав добро, то пpищед гордость из рук наших пограбит все.
Единым словом, всякая гордость, хотя в духовном, мирском или в домовном поведении, не служит чести Божией, и не может быть постоянно. Кто летать хощет, не выростя на пред перья, оное неудачно бывает, и срамотою покрывается. Смиренный ожидает время, которое Бог к возвышению его поставил, которое его утешит. Яко Cиpax во главе первой глаголет: и знает оной, что на пред подобает претерпети, пока к чести достигнет яко в притчах Соломоновых во главе 18 пишет: Божие есть токмо строение, гордых низринути, a cмиренных возвысити. Яко и праведный Иов во главе пятой глаголет: Бог возвышает смиренных, и вспомогает печалным. О нем всяк возрадоватися может.

                                                              К О Н Е Ц.
Нравоучения...


 

Источник: https://www soika.pro /dok/domostroi/ rus samobjitnaj
Категория: Домострой | Добавил: сойка-soika (26.03.2021) | Автор: Сойка-Soika W
Просмотров: 98 | Теги: Девическое смире, читать, Девическое смирение, скачать, Девическое смирение-весь текст, копировать | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar